חיפוש

קריאה מערבת והשפעתה על הפעילות המוחית/ ד"ר נינה דר


פעילות מוחית בילדים צעירים בזמן קריאת סיפור עם ובלי מעורבות ההורה

במאמר הקודם סיפרתי לכם שקריאת סיפור בסביבה ביתית, כלומר, עם ההורה בבית, מומלצת על ידי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים כבר מגיל לידה ושמחקרים התנהגותיים המשתמשים בשאלונים ובתצפיות הראו כי קריאה משותפת של הורה עם ילדו משפרת את תהליך רכישת השפה ואת לימוד הכתיבה בהמשך.

כמו כן, תיארתי מחקר בו נמצא שאצל ילדים שקוראים יותר עם הוריהם בבית, ישנה פעילות מוחית מוגברת באזורים מיוחדים בזמן קריאת סיפור בהמשך. אזורים אלה נמצאו כחשובים להבנת הנשמע ופירושו, רכישת שפה, כתיבה ודמיון.

אך נשאלת השאלה, האם כל קריאה מובילה לתוצאות הללו? או אם נחדד את השאלה:

מה הוא המרכיב בקריאת סיפור שמשפר את רכישת השפה, הבנת הנשמע ואת פירושו ותורם לפיתוח דמיון?