top of page
חיפוש
  • tom17365

כלי חינוך שונים – כדי להגיע בצורה הנכונה אל הילדים



יש לא מעט שיטות חינוך וגם כל מיני אמצעים, שאפשר בעזרתם להגיע אל הילדים. ספרים, כידוע, תופסים חלק חשוב ונכבד והם תורמים רבות להתפתחותם של הילדים – הן הנפשית והן הקוגניטיבית. משחקים ואביזרים שונים יכולים אף הם לעזור, ובייחוד תיאטרון בובות לילדים, הידוע ביתרונותיו הרבים. תיאטרון בובות מוכר בעולם החינוך ככלי טיפולי עוצמתי וככזה המתאים למגוון של גילאים ומצבים. הצגות תיאטרון חינוכיות לילדי הגן עוזרות לפתח את מיומנויות התקשורת אצל הקטנטנים, הן עוזרות לפתח כישורים מוטוריים שונים וכן מיומנויות חברתיות ורגשיות.


לקחת חלק בהצגה

כאשר הילדים לוקחים חלק בהצגה ומפעילים בעצמם את הבובות שהן הדמויות בסיפור, הם לומדים לשחרר רגשות ולהביע אותן, שכן הם מזדהים עם כל בובה ובובה ומתפעלים אותה בדיוק כשם שהיו פועלים בעצמם באותה הסיטואציה. הילדים הצעירים משליכים על הבובות את משאלותיהם, את רגשותיהם, את רצונותיהם ואת ציפיותיהם ויוצרים בעזרתה עולם שמבטא אותם. הבובות שמשחקות בתיאטרון מייצגות טיפוסים שונים. הילדים מאנישים את הבובות ולומדים, בעזרתן, כיצד להתגבר על סיטואציות שונות. מכיוון שהבובות הן לא חלק מגופם של הילדים, אלא מהוות כלי חיצוני רב עוצמה עליו מושלכים רגשותיהם, קל לילדים להתחבר אליהן ולהביע את עצמם באופן עמוק. הבובות מגשרות בין עולמם החיצוני של הילדים לזה, הפנימי והן מהוות כלי לגיטימי לתחושות ולרגשות.


לצד כל אלה עוזר תיאטרון הבובות, ובייחוד הבובות עצמן, לפתח אינטראקציות חברתיות אצל הילדים. עצם הכנת הבובות והמשחק בהן הוא אירוע אינטראקטיבי בפני עצמו, אירוע שממנו לומדים הילדים רבות. הבובות "יוצרות" קשר זו עם זו וכך הילדים מייצרים דו שיח ביניהם ובין הקהל (כאשר הוא צופה בהם). עבודה עם ילדים באמצעות ערכות סיפור בהמחשה חשובה מאד להתפתחותם והיא מזמנת תרגול מוטורי ואימון שפתי. מעבר לכך מדובר בהנאה צרופה עבור הילדים, הדמויות מהסיפור מתעוררות לחיים והסיפור כולו מקבל משמעות אחרת, שונה.


ערכת בובות וספרים – כלי חינוכי מצוין להגיע בעזרתו אל הילדים

ניתן כיום להנגיש זאת לילדים באמצעות מארז מיוחד, כאמור, של בובות המשולבות לצד ספרי ילדים. באמצעותן מומחש הסיפור בצורה טובה יותר, המותאמת לגיל הילדים, ואלה, לוקחים בכך חלק פעיל והופכים זאת לאירוע בפני עצמו. את המארזים האלה – ספר ובובות - ניתן לשלב בגני הילדים ואף לרכוש זאת לבית ואפילו להביא זאת כמתנה לכבוד יום הולדתו של הילד או כדי לציין את סוף השנה.

מחפשים פעילות מיוחדת לילדי הגן, אך חינוכית בו זמנית? המיזם המיוחד "ספרות עם משמעות" הוא הכתובת המתאימה לכם. המיזם, שמחבר בין עולם החינוך והטיפול לעולם ספרות הילדים, מעמיד לרשותכם מארז ייחודי, הכולל את הספר ובובות עבודת יד שנוצרו בהתאם לדמויות המוזכרות בו. לסקירת כלל האפשרויות המוצעות לכם לחצו כאן ולמענה על שאלות נוספות, צרו קשר בטלפון



עדי עובדיה ישראלי, מרפאה בעיסוק מומחית בתחום התפתחות הילד, תפקודי למידה וקשב. 

מחברת ספר הילדים "טיפה של כוח". 






29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page