top of page
חיפוש
  • tom17365

לשמח את הילד עם מתנה בעלת מסר ומשמעות




במהלך תקופת הגן, סופגים הילדים רבות הן מהגננות והסייעות והן מהעזרים השונים והפעילויות שבהן הם לוקחים חלק. כל אלה מכינים את הילדים לקראת המעבר לבית הספר, והם עוזרים בפיתוח מיומנויות חשובות ביותר. העלייה לכיתה א' עבור הילדים הצעירים מציבה בפניהם אתגרים לא פשוטים, מנטליים ורגשיים. ברגע משתנה סדר היום שלהם והם חשופים לנהלים חדשים. מימים גמישים וחופשיים הם נדרשים למלא אחר הוראות, לעמוד במשימות משותפות והספקים שונים. כדי להפוך את המעבר הזה לחלק ורך יותר, נהוג לרכוש עבור הקטנטנים מתנה מיוחדת לכבוד המאורע הגדול.


להתאים את המתנה לילד או לילדה

מתנה לכיתה א' יכולה להיות מתנה שימושית, מתנה ליופי או מתנה שהיא פעילות כלשהי. ישנן היום לא מעט מסגרות שמציעות מתנות מיוחדות לילדים העולים לכיתה א', מתנות עם ערך מוסף. מתנה שכזו יכולה להיות ספרי קריאה עם משמעות, ספרי קריאה המותאמים לילדים בגיל הזה. ספרים עם משמעות, ספרים עם מסר, מותירים אצל הילד רשמים והם הרבה יותר מעלילה שאותה קוראים. יש מוסר השכל, יש מסר בסוף הספר שאתו מסיימים את הקריאה ופעמים רבות הדבר מעורר גם שיח בין הילד לבין הוריו/מי שקורא לו את הספר. אפשר גם לרכוש ערכה מיוחדת שמשלבת בין ספר לבין עזרים שונים, כמו בובות, הממחישות את הסיפור בדרך קצת אחרת. הערכה הזו היא מתנה מושלמת לילדים שזה עתה עולים לכיתה א', ילדים שנמצאים בשלבים הראשוניים של קריאה.


הספרים, כמו גם הפעילויות השונות הנלוות להם הם הכנה מצוינת לכיתה א', ובמקביל דרך נפלאה להנכיח את האותיות ואת הקריאה בחייו של הילד או בחייה של הילדה. החשיפה שלהם לאותיות, לציורים ולתמונות הנלוות להן, לעלילות וגם לדמויות, כל אלה ועוד יוצרים חוויית קריאה בלתי רגילה, המותירה אצל הילדים רגשות חיוביים, אותם הם יכולים לקחת אתם לבית הספר. תהליך הקריאה, כאשר הוא חווייתי יותר, נתפס כפעולה מהנה (גם כשהיא מאתגרת ולא פשוטה), כזו שעושים בבית הספר וגם בבית, בשעות הפנאי. הספר הוא רעיון מושלם למתנה, בכל שלב בחיים, ועל אחת כמה וכמה – רגע לפני הקליטה בבית הספר.

מחפשים מתנות לילדים העולים לכיתה א'? המיזם המיוחד "ספרות עם משמעות" הוא הכתובת הנכונה לכם. המיזם, שמחבר בין עולם החינוך והטיפול לעולם ספרות הילדים, מעמיד לרשותכם מגוון רחב של ספרים וכן ערכות עם עזרים משמעותיים להמחשת הסיפור. לסקירת כלל האפשרויות המוצעות לכם לחצו כאן ולמענה על שאלות נוספות, צרו קשר במייל fried.sha@gmail.com

עדי עובדיה ישראלי, מרפאה בעיסוק מומחית בתחום התפתחות הילד, תפקודי למידה וקשב. 

מחברת ספר הילדים "טיפה של כוח". 






64 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page