top of page
חיפוש
  • tom17365

עידוד הקריאה – כך תעשו זאת נכון




עידוד הקריאה – כך תעשו זאת נכון

מחקרים רבים מראים עד כמה הספרים תורמים רבות להתפתחות הילדים, הן הרגשית והן הקוגניטיבית. קריאת ספרים לילדים, וכבר בגילאים צעירים מאד, מביאה אתה יתרונות רבים והחשוב מכל – מעודדת את הקריאה. עידוד קריאה לילדים יכול להיעשות בדרכים שונות, ביניהן דוגמא אישית. רוצים לדעת איך לעשות זאת נכון? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם במשימה:


1. הוו דוגמא אישית לילדים – אם חשוב לכם לעודד את הקריאה אצל הילדים, הוו דוגמא אישית עבורם. הקיפו את עצמכם בספרים וקראו (אם לא עשיתם כך עד היום). הילדים שלנו לומדים מאתנו ומחכים אותו. ילדים להורים שקוראים גדלים להיות מבוגרים שקוראים גם כן. הם נחשפים לזה מהבית ומתחילים לקרוא בגיל צעיר.


2. אף פעם לא מאוחר להתחיל – נכון, ככל שמתחילים בקריאת ספרים מוקדם יותר, כך טוב, אבל למעשה –

אף פעם לא מאוחר, ותוכלו לעשות זאת עם הילדים אפילו בגיל ההתבגרות. גם בגילאים האלה הם עדיין לומדים והחשיפה שלהם לספרים בהחלט תעזור ותעודד קריאה.


3. לא להפסיק – התחלתם לקרוא לילדים ספרים בגילאים צעירים ועתה הם יכולים לקרוא בעצמם? אל תפסיקו. המשיכו להקדיש לכך לפחות כחצי שעה בכל יום, ועשו זאת כקריאה משותפת. השתדלו שאלה יהיו ספרים מעל לרמתם, המגרים אותם ומעניינים אותם יותר.


4. חוויה של כל המשפחה – פעילויות משפחתיות מעוררות רגשות חיוביים וזמן איכות עם הילדים בהחלט תורם לתחושתם. דרך נוסף ויעילה מאד לעודד קריאה אצל ילדים, מקטנות ועד בגרות, היא קריאה משותפת והפיכתה של הקריאה לחוויה של כל המשפחה. לצד הקריאה עצמה, אפשר לדבר על הספר, על המסרים שבו ולעשות זאת כשישובים יחדיו סביב שולחן האוכל או בסלון, על הספה.


5. קריאה כטקס – כדאי מאד להפוך את הקריאה לטקס יומי ולקבוע שעה ביום כ"שעת סיפור". יש להתאים את זה כמובן למידת ערנותם של הילדים ולעשות זאת בשעה שנוחה לכל הצדדים.


חשוב לכם לעודד את הקריאה אצל הילדים? המיזם המיוחד "ספרות עם משמעות" הוא הכתובת הנכונה עבורכם. המיזם, שמחבר בין עולם החינוך והטיפול לעולם ספרות הילדים, מעמיד לרשותכם מגוון רחב של ספרים, ספרים עם משמעות ומסר, שקריאתם היא חוויה בפני עצמה, המעודדת, בין היתר, גם את הקריאה. לסקירת כלל האפשרויות המוצעות לכם לחצו כאן ולמענה על שאלות נוספות, צרו קשר במייל fried.sha@gmail.com



עדי עובדיה ישראלי, מרפאה בעיסוק מומחית בתחום התפתחות הילד, תפקודי למידה וקשב. 

מחברת ספר הילדים "טיפה של כוח". 






168 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page