top of page
חיפוש
  • tom17365

על חשיבותו של זמן האיכות עם הילדים



נוכחותם של ההורים בחיי ילדיהם היא קריטית והיא משפיעה רבות על התפתחותם, על תפיסתם וגם על תחושותיהם. זמן איכות הורה וילד הוא קריטי מאד לרווחתם הנפשית של שני הצדדים, הן של ההורה והן של הילד והוא יכול להשפיע רבות על תחושת השייכות למשפחה, על האווירה בבית וגם על ההרגשה של כל אחד מהם. חשוב מאד לנצל את הזמן המשותף לתקשורת איכותית ומטיבה ולפעילויות עם משמעות.


ליהנות מיתרונות רבים

לזמן האיכות עם הילדים יתרונות רבים. הורים שמפנים זמן מיוחד עבור ילדיהם מעבירים מסר, באופן גלוי וסמוי, שהם אהובים וחשובים. שלהורים חשוב לפנות זמן מיוחד לילדיהם כדי להיות עמם. המסר הזה מעורר תחושת שייכות וגם יוצר אצל הילדים תחושה שהם ראויים ושווים. הדבר מעלה מאד את ביטחונם ואת הדימוי העצמי שלהם ואפילו יוצר מרחב פתוח, המאפשר התייעצות ושיתוף.

זמן איכות עם הילדים מעמיק מאד את הקשר, הוא מחזק ומשפר מאד את מערכת היחסים בין ההורים לילדים. ההורים זוכים לשיתוף פעולה מצד הילדים והחיכוכים הולכים ומתמעטים. בכל גיל אפשר לשלב בזמן האיכות המשותף הזה פעילויות שונות, וחשוב מאד להתאים אותן לאופיו של הילד וכמובן גם לגילו. למשל, קריאת ספרים לילדים צעירים יכולה להיות נפלאה לזמן איכות משותף. מעבר לכך היא גם מעודדת את הקריאה אצל הילד ותורמת רבות להתפתחותו הקוגניטיבית והתפתחותו הרגשית.


להתאים את הפעילות לגיל הילדים

בגילאים שנה עד שנתיים כדאי, לצד קריאת הספרים, לשיר שירים לילדים וגם לבלות איתם יחדיו בגן השעשועים. בגילאי 3 עד 6 חשוב מאד לקרוא ספרים מותאמים לגיל, לצייר יחדיו, לבנות פזאלים וגם להכין מטעמים שונים במטבח כדי לפתח מיומנויות מוטוריות. ישנם היום מגוון רחב של ספרי ילדים שיכולים להתאים לזמן המשותף הזה, ולהפוך אותו לחוויה נפלאה לשני הצדדים.

חשוב לכם לבלות עם ילדיכם ולנצל את הזמן המשותף הזה לפעילויות מתאימות? קריאת ספרים היא פעילות אהובה עליכם ועל הילדים? המיזם המיוחד "ספרות עם משמעות" הוא הכתובת הנכונה עבורכם. המיזם, שמחבר בין עולם החינוך והטיפול לעולם ספרות הילדים, מעמיד לרשותכם מגוון רחב של ספרים, ספרים עם משמעות ומסר, שקריאתם היא חוויה בפני עצמה, המעודדת, בין היתר, גם את הקריאה. לסקירת כלל האפשרויות המוצעות לכם לחצו כאן ולמענה על שאלות נוספות, צרו קשר במייל fried.sha@gmail.com



עדי עובדיה ישראלי, מרפאה בעיסוק מומחית בתחום התפתחות הילד, תפקודי למידה וקשב. 

מחברת ספר הילדים "טיפה של כוח". 






28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page