top of page
חיפוש
  • tom17365

על כוחו של ספר



על כוחו של ספר

כולנו זוכרים, וגם המבוגרים יותר בחבורה, את ספרי הילדים שקראו לנו הורינו או הגננות שלנו, כשהיינו קטנטנים. חלק מספרי הילדים הללו מלווים אותנו עוד היום ואליהם מתווספים בכל שנה ספרים חדשים ומרהיבים של סופרים צעירים או וותיקים. לספר, ובכל גיל, יש כוח רב מאד, אך כשמדובר בגילאים צעירים, בילדים, הוא יכול לתרום לא מעט להתפתחותם הרגשית והקוגניטיבית, מעבר להיותו הנאה צרופה.


לפתח מיומנויות חשובות

אפשר למצוא כיום לא מעט ספרי ילדים עם מסר. ספרי קריאה איכותיים המיועדים לילדים הם כאלה המעוררים את חשיבתם ובייחוד את דמיונם. סיפורים לילדים לקריאה לוקחים את הילדים לעולמות אחרים ובמקביל מסייעים להם בפיתוח מיומנות שונות וחשובות. באמצעות הספרים, שאותם קוראים ההורים לילדים או אותם קוראות הגננות, מוצג העולם בפני הילדים בשפה שהם מכירים. עולים בהם קונפליקטים שונים, אתגרים ודילמות, וכל זה במסגרת סיפור מרתק המושך את תשומת ליבם של הילדים ומעורר בהם לא מעט עניין.

ספרי ילדים מומלצים לגיל הרך הם ספרים עם מסר. ספרים כאלה יכולים להיות ספרי פנטזיה, ספרים של קסם ועלילות שונות. המסרים המסתתרים בהם מלמדים את הילדים שיעור חשוב לחיים ועושים זאת באופן פשוט ומונגש מאד. אלה לא חייבים להיות ספרים ארוכים, גם ספר קצר עם מספר מצומצם של דפים יענה על הצורך. הסוד הוא למצוא את הספר המתאים ולקרוא אותו לפני כן, בטרם מקריאים אותו לילדים. אם הסיפור הוא טוב, סביר שהוא יביא אתו גם מסר חשוב לחיים.


מסר מעצים לכל החיים

ספרי הילדים, הן מהעבר והן מהווה, יכולים להיות ספרים עם עומק. מדובר בספרים עם מסר מעצים, המעודדים את הילדים להגיב. הסיפור מעורר בהם מחשבה ומזכיר להם, לעיתים, סיטואציות מוכרות מהחיים. באופן שהוא מאד חווייתי לומדים הילדים כיצד להגיב לאותם מצבים, בין אם המסר בסיפור גלוי ובין אם הוא נסתר. הספרים עשירים בתמונות, באיורים ואמצעים וויזואליים אחרים שמושכים את העין ואת תשומת ליבם של הילדים ומעוררים את מחשבתם ולא פחות מכך – את דמיונם.


ספרות ילדים כגורם מעצב הוא נושא שמדובר עליו רבות בשנים האחרונות. אנו למדים, ככל שחולפות השנים, כמה ספרי הילדים מעצבים את ילדינו ורואים זאת על עצמינו, כבוגרים. יש כוח לספר, יש כוח למילה וגם למסר. ולכן, חשוב לבחור את הספר, שאותו קוראים לילדים האהובים שלנו, בקפידה.

מחפשים ספרים לילדים? ספרים עם מסר? המיזם המיוחד "ספרות עם משמעות" הוא הכתובת הנכונה עבורכם. המיזם, שמחבר בין עולם החינוך והטיפול לעולם ספרות הילדים, מעמיד לרשותכם מגוון רחב של ספרים המותאמים לגילם של הקטנטנים ומביאים אתם הרבה יותר מעלילה. לסקירת כלל האפשרויות המוצעות לכם לחצו כאן ולמענה על שאלות נוספות, צרו קשר במייל fried.sha@gmail.com


עדי עובדיה ישראלי, מרפאה בעיסוק מומחית בתחום התפתחות הילד, תפקודי למידה וקשב. 

מחברת ספר הילדים "טיפה של כוח". 






172 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page